loading...
DOTA
MAHZYAR بازدید : 1 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

سلام خدمت تمامی فورس-گیمی های عزیز!

اینم یک آموزش کاملا نایاب از هیروی Shadow Fiend) Nevermore)

 

 

 

 

نکات :
• برای solo و mid پیک کنید
• برای اوایل ۲۵% به فارم و ۷۵% به گنک بپردازید
• پاور آپ ها رو حتمان شما باید بگیرید پس bottle و fly رو فراموش نکنید
• ۳۰ دقیقع اول بازی به فارم بپردازید بعد شروع به pushing کنید ولی در هنگام pushing فارم رو هم فراموش نکنید
• وقتی BKB رو بستید میتونید به pushing برید ولی بهتره که Daggerیا Lothars و Boots of Travel داشته باشید
• باید بیشترین AOE دمیج رو در درگیری های تیمی شما وارد کنید
• برای یادگیری و مهارت بیشتر تمرین تمرین تمرین

 

پروفایل هیرو :
Nevermore | the Shadow Fiend
clip_image020
Affiliation: Scourge
Attack Animation: 0.5 / 0.54
Damage: 35 – 41
Casting Animation: 0.67 / 0.4
Armor: 1.9
Base Attack Time: 1.7
Movespeed: 300
Missile Speed: 1200
Attack Range: 500
Sight Range: 1800 / 800
Starting HP : 435
Starting MP : 234
clip_image021 15 + 2
clip_image022 20 + 2.4
clip_image023 18 + 2

 

نقاط قوت :
کنترل خوب لاین
قابلیت farming خوب
اسکیل ۶ با AOE دمیج سنگین
اسکیل ۳ خوب که نقش یک آیتم Dps رو داره
رشد خوب هر Stat با لول گیری
نقاط ضعف :
ابتدای بازی ضعیف
ابتدای بازی دمیج کم
آرمور کم ابتدای بازی
نداشتن اسکیل disable برای گنک
مشخصات :
دمیج اولیه : IIIII
قابلیت گنک : IIIII
قابلیت carry (کری) : IIIII
قابلیت دمیج سنکین ناگهانی : IIIII
قابلیت اسکیل : IIIII
قابلیت ساپورت : IIIII
قابلیت دفاع : IIIII
رنج : IIIII
دید : IIIII
سرعت : IIIII

 

نقش های SF (شادو فیند) :
Carry : با این نقش SF به یک هیرو فارم خوب تبدیل میشه و با گلد زیادی که به دست میاره با آیتم هایی میبنده میتونه دمیج بالایی داشته باشه
Nevermore به دلایل زیر برای این نقش انتخاب میشه :
۱) دمیج دهی بالای اسکیل ها
۲) هیرو ALG و اتک دمیج بالای به دست میاره
۳) واقعا فارم کردن براش مثل آب خوردنه
۴) یک اسکیل زن بسیار قوی
۵) به آیتم احتیاج داره پس به فارم هم نیاز داره
Ganker : بیشتر به سمت roaming ganker تمایل داره و وظیفه اختصاصی ش گنک کردن هیرو های carry تیم مقابل هست بعد از اون به گنک کلی میپردازه
به دلایل زیر Nevemore میتونه این نقش رو ایفا کنه :
۱) مقدار دمیج بالایی در اوایل بازی میتونه وارد کنه
۲) با اینکه با roaming از Farming جا میمونه ولی با فارم کریپ مپ و farming سریع یونیت ها میتونه جبران کنه
۳) با roaming و فارم کریپ های مپ میتونه نقش warder رو هم به خوبی ایفا کنه
۴) یک هیرو AOE دمیج سنگین هستش
نصف Ganker و نصف Carry :
این هیرو در اوایل بازی میتونه gank کنه و ور در اواسط بازی با آپ شدن ۱و ۲ یک فارمر به بینظیر هستش و در اواخر بازی در درگیری های تیمی واقعا موثر هست پس میبینید این نقش نقش اساسی این هیرو هست
دلایل:
۱) ابتدای بازی به solo mid میره و با فارمینگ قدرت کافی برای گنک رو به دست میاره و وقتی به لول ۵ رسید به بالا یا پایین میره برای گنک و لول ۷ میشه و میتونه تا لول ۱۱-۱۲ به گنک و فارم بپردازه
۲) تا به لول ۱۵-۱۶ برسه به فارم و roaming ganker میپردازه تا آیتم هاشو ببنده بعد به یک AOE دمیج و اتک دمیج سنگین تبدیل میشه تا در درگیری تیمی موثرترین باشه

 

*قسمت اول : توضیح اسکیل ها
clip_image024
Shadowraze

سایه ویرانگر

کلید اسفاده فوری : Z

این اسکیل به هیرو این قابلیت رو میده تا با ایجاد سایه هایی در رنج های مختلف ناحیه خاصی رو دمیج بده
•نوع دمبج : magical
•وقتی این اسکیل گرفته میشه ۳ اسکیل مجزا به هیرو داده میشه که باعث میشه هیرو بتونه اسکیل رو به صورت مجزا در رنج های خاصی به کار ببره
مانای لازم : ۷۵ (درتمامی آپ ها)
مقدار دمیج : ۷۵, ۱۵۰, ۲۲۵, ۳۰۰ (به ترتیب آپ)
کول داون : ۱۰ sec (در تمامی آپ ها)
ناحیه اثر گذاری : ۲۷۵AOE
Shadowraze (Z) Range: 200
Shadowraze (X) Range: 450
Shadowraze © Range: 700
تفسیر اسکیل :
این اسکیل وسیله گلد در آوردن هیرو هستش استفاده درست از این اسکیل برای ماهرانه بازی کردن با این هیرو ضروری هستش . همین اسکیل باعث شده تا بازی با این هیرو رفلکس بالایی لازم داشته باشه به دلیل داشتن AOE پایین باید در موقغ استفاده به فاصله هدقتون و جهت زدن اسکیل خیلی دقت کنید .
این اسکیل در برابر دمیجی که میده مانای کمی مصرف میکنه و چون کولداون اسن سه اسکیل مجزا از هم هستش باعث شده تا Nevermore به ۳ تا اسکیل دمیج سنگین مجهز باشه این یعنی تا هیرو مقابل به شما نزدیک بشه واسه اتک دادن شما باید بهش ۹۰۰ تا دمیج وارد کرده باشین ( اگه magic resistance25% رو هم در نظر بگیریم ۶۷۵ دمیج ) پس باید سعی بشه نا به هیرو های بیشتری با این اسکیل دمیج داد و در ابتدای بازی واقعا دمیج سنگینی واسه اکثر هیرو ها محسوب میشه وقتی هیرو مقابلتون کمتر از ۹۰۰ تا hp داره شما باید واسه زدن عکس عمل کنید و اول رنج کم متوسط بعد زیاد پس حتمان خودتون رو به ۲۰۰ رنجی هیرو برسونید
clip_image025
Necromastery

ارباب ارواح

کلید اسفاده فوری : N

وقتی Shadow Fiend قربانی خود را میکشد روح آنها رو به تسخیر خود در می آورد و در ازای هر روح ۲ تا دمیج بهش اضافه میشه و وقتی بمیره نصف ارواح آزاد میشن
نوع اسکیل assive
حداکثر افضایش دمیج : ۱۶, ۳۰, ۴۶, ۶۰ (به ترتیب آپ)
•کشتن هیرو یونیت کریپ مپ و deny یونیت های خودی شامل این اسکیل میشود
•هرچه تعداد ارواح تسخیر شده بیشتر باشد روی اسکیل ۶ تاثیر میگذارد
• با کشته شدن روح تسخیر شده با سرعت ۵۰۰ MS به طرف هیرو میاد
تفسیر اسکیل :
این یکی دیگر از قابلیت های Nevermore هستش که او رو در اواسط بازی خیلی قدرتمند میکنه . این اسکیل مستقیما به اسکیل ۶ بستگی داره پس سعی کنید بعد از آپ بالای این اسکیل اسکیل ۶ رو بگیرید این اسکیل باعث میشه تا Nevermore به یک DPS سنگین تبدیل بشه .
متاسفانه با مردن Nevermore نصف این قدرت ازبین میره این اسکیل در آپ آخر ۶۰ تا دمیج بهتون میده و این واسه بازیکن این هیرو میتونه خیلی خوب باشه واسه دقایق میانی تا پایانی بازی و در واقع حکم یه آیتم ۶۰ دمیجی رو واستون بازی میکنه که با مردن ازتون دراپ میشه پس خیلی باید سعی کنید که وقتی ارواح بالایی دارید کیل نشید تا هم دمیج بالا هم اسکیل ۶ قویتری داشته باشید
clip_image027
Presence of the Dark Lord

پیشگاه ارباب تاریکی

کلید اسفاده فوری : P

با ایجاد ناحیه ترسناک و مخوف در اطراف هیرو باعث میشه تا وقتی دشمنان به این ناحیه وارد شدند مقداری از آرمور خودشون رو از دست بدن
نوع اسکیل assive
مقدار کم کردن آرمور : ۲, ۳, ۴, ۵ (به ترتیب آپ)
•کاملا با اسکین ها و آیتم های کم کننده آرمور کار میکنه
•روی magic immunity ها (مثل BKB) کار نمیکنه
تفسیر اسکیل :
خیلی سخته که بگیم این اسکیل تا وقتی که کاملا آپ نشده موثر هستش چون این اسکیل تا کاملا آپ نشه تاثیر چندانی نداره و در بسیاری موارد بهتر هستش که جای این اسکیل Stat گرفته بشه .
این اسکیل با آیتم Stygian Desolator بسار خوب عمل میکنه و آرمور حریف رو تا حد زیادی کم میکنه . در استراتژی تیمی که بر مبنای کم کردن آرمور هستش مثل (Nevermore با Vengeful Spirit, Slarder و Templar Assassin ) هستش باید این اسکیل زود پیک بشه ولی اگه از طرف دیگر اگر بازی طبق برنامه شما پیش نره گرفتن این اسکیل میتونه خیلی با ضررتون باشه و عقب بندازتون
clip_image028
Requiem of Souls
احضار انبوه ارواح
ارواح شیطانی از اطراف فراخوانی میشن تا به دشمنان دمیج بزنند تعداد ارواح به تعداد ارواح تسخیر با اسکیل ۲ شده بستگی داره و باعث کاهشMS و دمیج قربانیان میشود هرچه قربانی نزدیکتر باشه آسیب بیشتری میبینه
نوع اسکیل :Active
کلید اسفاده فوری : R
دمیج وارده از هر لاین ارواح : ۸۰, ۱۲۰, ۱۶۰(به ترتیب آپ)
میزان کاهش ms و دمیج : ۱۵%, ۲۰%, ۲۵%(به ترتیب آپ)
زمان چنلینگ : ۱ Second
میزان مانای لازم : ۱۵۰, ۱۷۵, ۲۰۰(به ترتیب آپ)
ناحیه تاثیر : ۱۳۷۵, ۱۴۰۰, ۱۴۲۵(به ترتیب آپ)
زمان کاهش ms و دمیج : ۵ seconds
• نوع دمیج دهی : magical
•مقدار دمیج به ارواح تسخیر شده اسکیل ۲ بستگی دارد
•به ازای هر ۲ روح یک لاین به وجود میاد یعنی در کل با احتساب اسکیل ۲ فول حداکثر ۱۵ لاین به وجود میاید
• اهداف نزدیک تر تحت تاثیر لاین های بیشتری قرار میگیرند و طبیعتا بیشتر آسیب میبینند
• ناحیه کاهش دمیج و MS تا ۶۷۵ AoE هستش
• این اسکیل زودتر تز اعمال شدنInvisibility رو از بین میبره

 

تفسیر اسکیل :

شاید توضیح این اسکیل کمی سخت باشه اما مکانیزم این اسکیل طوری هستش که هرچه اهدافتون بهتون نزدیکتر باشن بیشتر دمیج و آسیب میخورن این اسکیل اگه درست استفاده بشه (با تعداد ارواح زیاد و جای مناسب و به موقع) میتونه یک دمیج بسار مهیب واسه درگیری های تیمی باشه و کلا بازی رو عوض کنه مخصوصا اگه با ایتم هایی مثل Dagger یا Lothar’s Edge و Black King Bar ترکیب بشه

اگر هیرو Nevermore دقیقا روی هدف قرار بگیره (اینکار با Phase boot یا Lothar’s Edgeشدنی هست فرض کنید در یک درگیری تیمی همه دشمنان در یک ناحیه AOE استان شدن و شما با این ایتم ها راحت میتونید کاراکتر هیروتون رو روی قوی ترینشون یا جایی که اکثرشون دمیج بالای میخورن قرار بدید) میتنه دمیج بالای بزنه اگر دقیقا روی هدف باشید و ارواحتون فول باشه میتونید با هر ۱۵ لاین ۱۶۰ تا دمیج به حریف بزنید که میشه ۲۴۰۰ که با احتساب ۲۵% magic resistance اگر باشه در واقع ۱۸۰۰ تا دمیج میدید و این یعنی قدرت و مهارت بازی با SF و میشه به واسطه این اسکیل بیشترین حد کیل رو با این هیرو در بازی ها کسب کرد با وجود این دمیج بالا که این اسکیل داره با داشتن قابلیت کاهش MS و دمیج شما راحت میتونید باقی ماندهای این اسکیل رو هم کیل بگیرید ولی دقت کنید تا اسکیل ۲ تون کاملا آپ نشده از این اسکیل استفاده نکنید یا اصلا نگیرید

 

اسکیل گیری :
Level 1: Necromastery
Level 2: Shadowraze
Level 3: Shadowraze
Level 4: Necromastery
Level 5: Shadowraze
Level 6: Necromastery
Level 7: Shadowraze
Level 8: Necromastery
Level 9: Requiem of Souls
Level 10: Stats
Level 11: Requiem of Souls
Level 12: Presence of the Dark Lord
Level 13: Presence of the Dark Lord
Level 14: Presence of the Dark Lord
Level 15: Presence of the Dark Lord
Level 16: Requiem of Souls
Level 17-25: Stats

آیتم های شروع :
clip_image001clip_image001[1]clip_image001[2]clip_image002clip_image003
آیتم های اوایل بازی :
clip_image004clip_image005clip_image006clip_image007clip_image008clip_image008[1] یا clip_image009clip_image009[1]

آیتم های اصلی :
clip_image010clip_image011clip_image012
یا
clip_image013clip_image014clip_image012[1]
یا clip_image012[2]clip_image014[1] با clip_image013[1] یا clip_image011[1]
آیتم های شاخ :
clip_image015clip_image016 با clip_image017 یا clip_image018 یا clip_image019

اگر Solo میرید (بیشتر SF واسه solo پیک میشه) از ۱ تا ۸ شما باید ۱ و ۲ تون رو کامل کنید و یکی در میان ۱ و ۲ رو آپ میکنید تا هم بتونید واسه farming و یونیت و اذیت هیرو مقابل خوری ۱ داشته باشید هم با جمع کردن ارواه هم دمیج بالاتر هم ۶ قویتری کسب کنید ولی اگه solo نرفتید و ترکیب تیمی آرمور منفی رو پیش گرفتید میتونید بسته به بازی ۱ و ۳ که کمتر پیش میاد و ۲ و ۳ بگیرید
اگر سولو میرید و جلوتون هیرو سبک مثل wind runner هستش حتما تا لول ۵ اسکیل ۱ تون رو کامل کنید و بیشتر روی ۱ فوکوس کنید و با سر زدن به پاور آپ ها و داشتن bottle و Flying Courier سر بزنید و سعی کنید مانا اصلا کم نیارید و حجومی و جنگنده بازی کنید
گفتن اینکه اول اسکیل ۳ رو کامل کنید خیلی سخته ولی در شرایط زیر میتونه نتیجه خوبی داشته باشه
۱٫ وقتی تیمتون جنگنده بازی میکنه و اکثرن هیرو های گنکر هستن و توی گنک زیاد متکی به شما نیستن واسه بازی تیمی آپ کنید
۲٫ وقتی جلوتون disabler یا stuner نیست و نیازی به BKB نیستش و شما واسه اولین آیتم Stygian Desolator رو انتخاب کردین و به نضرتون – ۵ آرمور بهتون واسه کیل کمک میکنه
۳ . وقتی دارید تو کلن یا تیم بازی میکنید و تیم مکانیسم آمور منفی رو پیش گرفته و هیرو های آرمور منفی پیک شدن (مثلا slardar ) و – ۵ آرمور AURA شما میتونه عالی باشه
اول اینهارو ببندید
clip_image012[3]clip_image011[2]
بعد شروع به بستن اینها کنید
clip_image029clip_image030
بدبختانه Nevermore هیرو AoE carry هستش بر خلاف عقیده بعضی ها که فکر میکنن این هیرو DPS هستش ، برتری این هیرو به دیگر هیرو های carry مثل Phantom Assassin داشتن سرعت فوق العاده در farming و ۶۰ تا دمیج اضافی به واسطه اسکیل ۲ هستش . بستن آیتم های پر زرق و برق مثل Satanic, Treads, Butterfly
و از این جور آیتم هایی که واسه Phantom Assassin میبندن بین بیشتر SF باز نماها معمول هستش همین باعث میشه که Phantom Assassin هیرو carry سنگین تری به نظر بیاد ولی با در نظر گرفتن اسکیل های ۱ و ۲ و ۶ هیرو SF و بستن آیتم های درستی مثل Black King Bar میبینید که در farm و carry این هیرو بی نظیر عمل میکنه .
برخلاف نظر بعضی که بعد از لول ۷ از لاین شون خارج میشن و شروع به gank میکنن من میگم که بیشتر به farm بپردازید تا gank (حدودا ۲۵% Gank و ۷۵% farm کنید) شما تا دقیقه ۳۰ باید آیتم های اصلیتون رو بسته باشید واسه همین تا ۳۰ دقیقه اول به فارم بپردازید و تفریحی در گنک کمک کنید بازم تاکید میکنم SF هیرو AoE carry و از ۱ بیشتر استفاده کنید تا کیل کنید و ۲ و۶ تون رو قویتر کنید و گلد مورد نیاز آیتم های اصلیتون رو کسب کنید و سعی نکنید از SF یه هیرو DPS با آیتم های DPS بسازید

 

*قسمت دوم : شروع بازی

آیتم های شروع :
clip_image001[3]clip_image001[4]clip_image031clip_image031[1]clip_image032clip_image003[1]
یک نوع آیتم بندی محبوب و جامع برای اول بازی ، این نوع کلی هستش به SF مقدار زیادی heal میده (برای مقابله با هیرو هایی که اول بازی دمیج یا اسکیل دمیج سنگینی دارن) و مقداری دمیج میده و ۲ تا به هر stat ( stg.int.agl ) اضافه میکنه و تنها مشکلی که داره اینه که شما نسبتا ضعیف و شکننده هستین ولی برای این مشکل میتونین یکی یا جفت Slippers of Agility رو با Gauntlets of Ogre Strength عوض کنید
clip_image001[5]clip_image001[6]clip_image033clip_image033[1]clip_image003[2]
این نوع آیتم بندی برای mid solo پیشنهاد میشه. بهتون مقدار زیادی Stat و دمیج خوب برای شروع و مقداری هم هیل میده برای اتک اخر دادن هم بد نیست دو تا Circlet of Nobility به شما این قابلیت رو میده تا بعد به Wraith Band یا Bracer تبدیلشون کنید .
clip_image002[1]clip_image001[7]clip_image001[8]clip_image001[9]clip_image003[3]
این نوع آیتم بندی برای وایسادن جلو بازیکن هایی که با هم در ارتباط هستند (یا کنار هم در یک GN یا با voice با هم صحبت میکنند یا … ) یا بازی در برابر تازه واردان .
این نوع برای بازی در Clan Wars خوبه مگر اینکه شما در اتک آخر دادن (برای گرفتن bottle) مطمئن هستید . چون براتون ۱۵۳ تا گلد میمونه شما به راحتی میتونید با اتک آخر دادن تا قبل از لول ۵ شدن بگیرید و بعد از آن به سرعت بتونید Magic Wand رو ببندید. و شما در بازی جمعی وابسته به Courier دوستانتون نیستید چون یک Courier برای SF بسیار مهم هستش
clip_image001[10]clip_image001[11]clip_image001[12]clip_image001[13]clip_image003[4]clip_image003[5]
این نوع آیتم بندی واسه solo mid وقتی جلوتون هیرو های اذیت کننده و اسکیل orb دار مثل Huskar یا Viperهستش کاربرد داره . مشکلی که جلوی این جور هیرو ها وجود داره اینه که اون ها با اتک اخر دادن و deny کردن یونیت جلوی شما رو میتونن بگیرن با این روش اگه اذیت بشین با tango میتونین جبران کنین و ۴ تا Ironwood به شما stat بالای میده که خوبه اگر در اینجور بازی هم تیمیهاتون هیچکدوم chicken نداشتن ( و شما بدبختانه جلوی یه هیرو اسکیل اتک orb بودین ) شما باید یه Ironwood رو بیخیال بشین و یه courier بگیرین.
clip_image001[14]clip_image001[15]clip_image001[16]clip_image033[2]clip_image032[1]clip_image003[6]
یکی دیگر از آیتم بندیهایی که وجود داره این روش هستش که شبیه آیتم بندی دوم هستش ولی جای یک Circlet یک Ironwood و Salve جایگزین میشه این نوع آیتم بندی به نظرم یکی از بالانس ترین آیتم بندی هاس ، هیل مناسب به واسطه Salve وtango و stat کافی و ۳ تا Ironwood که بعدا میتونه به Magic Wand تبدیل بشه این روش واسه هم بازی خانگی هم کلنی خوبه تنها اشکالی که داره اینه که دمیج ابتدای بازی واسه اتک آخر دادن نسبتا پایین هستش
clip_image034clip_image033[3]clip_image033[4]clip_image003[7]clip_image003[8]
یا
clip_image001[17]clip_image033[5]clip_image033[6]clip_image032[2]clip_image003[9]
یا
clip_image034[1]clip_image033[7]clip_image033[8]clip_image032[3]clip_image003[10]
اینم یک نوع روش آیتم بندی هستش که خیلی قدیمیه و قدمتش به ۶٫۴۱ میرسه . این روش زیاد خوب نیست چون امروزه بستن Magic Wand بسیار مهمتر از بستن Wraith Band یا Bracer هستش و مقدار زیادی heal داره که ضروری نیست و با نگه داشتن گلد اونها میشه سریع تر Bottle که مهمتره رو بست با این حال بیشتر نوع اول و سوم رو پیشنهاد میکنم مخصوصا اولی برایsolo mid در برابر یک بازیکن با تجربه Warlock که میتونه راحت با Shadow Word هیرو شما رو اذیت کنه ولی شما tango دارید و هیل مناسب و واسه Shadowraze کردن مانا خوبی دارید تا بتونید شما هم هیرو مقابل رو اذیت کنید
clip_image004[1]
متاسفانه مرسوم شده واسه آیتم شروع از این آیتم شروع کنن در بازی های عمومی بازیکنان SF این آیتم واسه شروع زیاد به چشم میخوره اما بزارید بگم چرا این آیتم برای شروع مناسب نیست :
۱- این نوع آیتم بندی واسه شروع به شما اصلا Stat نمیده تا برای اتک آخر دمیج کافی داشته باشید
۲- این آیتم برای شروع خیلی گرونه و هیل زیادی در هر بار استفاده نمیده و واسه اینکه هیل بشید چون مانا هم میده و شما به دلیل پایین بودن سطح Shadowraze از اون استفاده نکردید مانای داده شده هدر میره
۳- اگه bottle شما خالی بشه دشمنتون میاد تا پاور آپ رو بدزده ازتون و bottle شما خالی بمونه و این که شما به طرف یکی از پاور آپ ها برید و اونجا خالی باشه خیلی شمارو به خطر میندازه (مگر اینکه از MH استفاده کنید)
نمیگم که گرفتن Bottle برای آیتم شروع کلا کار احمقانه ای هستش ولی فقط تعداد محدودی هیرو وجود داره که میتونن بازی رو فقط با یه Bottle شروع کنن برای مثال Magnus (rubick) . بهتری وقتی Bottle رو بگیرین که زیاد شکننده نباشین و تونسته باشین اسکیل های Shadowraze و Necromasteryرو در حد بالایی (بهتره کاملا) آپ کرده باشین و آماده gank باشین . در آخر دلیل اینکه Icefrog آیتم هایtango و Ironwoodرو هم گذاشته همینه .
طرز بازی با دشمن روبرو در لاین (فرض کنید solo mid هستید) :
در ابتدا شما باید نوع آیتم بندی شروع رو با توجه به طرز بازی ببندید . من معتقدم ۸۰% بازی های Clan War و ۹۵% بازی های عمومی SF رو برای لاین solo انتخاب میکنند برای انتخاب لاین باید توجه کنید SF هیرویی هستش که Stun و قابلیتی واسه فرار نداره و در ابتدای بازی ضعیف هستش و همچنین برای اینکه موثر باشه باید سریع لول آپ بشه بنابراین امکان داره شما solo در لاین وسط یا بالا یا پایین برید . Solo بالا و پایین رفتن بیشتر در بازی های Clan War موثر هستش چون برنامه ریزی برای این روش وجود داره و در بازی های عمومی معمولا باعث بحث و جدل میشه
اینکه شما بدونید چطور باید جلوی یونیت رو بگیرید خیلی مهمه . وقتی solo mid با گرفتن جلوی حرکت یونیت ها شما باعث میشید اونها آرومتر حرکت کنن و باعث میشه وقتی شما به دشمنانتون رسیدین اونها داخل river باشن و هیرو مقابل دید کمی داشته باشه ولی شما چون در قسمت بالای river هستین دید بهتری دارین و این دلیل موجمب میشه شما راحت تر اتک آخر بدین و دشمنتون نه تنها نتونه اتک آخر بده (به دلیل miss شدن زیاد اتک) بلکه deny کدن هم سخته و شما هم deny هم اتک آخر راحت تری به یونیت های دشمن میدید ولی یادمون رفت که درباره گرفتن جلوی یونیت بگیم برای این کار باید شما باید در یک راه زیکزاکی جلوی حرکت یونیت ها حرکت کنین اونها وقتی میان و به هیرو شما میخورن واسه لحظه ای وایمسن و دباره با تقیر راه حرکت میکنن و شما با تکرار اینکار میتونید حرکت اونها رو آرموتر کنید تا یونیت های دشمن زودتر برسن
Nevermore در ابتدای بازی بسیار ضعیف هستش بنابراین بسیار مهم هستش که از ward برای جلوگیری از gank شدن و مقداری هم برای gank کردن . در بازی های Clan War و عمومی شما نباید ward بگیرین و باید اینوتوری و آیتم های بهتری داشته باشین و یاراتون بگیرن ولی شما باید اونها رو بکارین ولی در بازی های عمومی اکثرا هرکس واسه خودش این خرید رو میکنه . درآوردن ۲۰۰ گلد خیلی آسونه ولی اگه SF ابتدای بازی Gank بشه برگشتنر به بازی خیلی سخته
در اینجا چند هیرو که میتونن جلوی شما solo mid بازی کنن:
clip_image035clip_image036clip_image037clip_image038clip_image039clip_image040clip_image041clip_image042clip_image043clip_image044clip_image045clip_image046
لاین دوتایی
clip_image047 + clip_image048
clip_image035[1] + clip_image049
در بازی های Clan War یا برخی بازی های عمومی شما دشمنانی دارید که به صورت دوتایی جلوتون وایمیسن دو مثال در بالا آورده شده چون اساسن اونها در یک لاین به خوبی با هم مچ میشن و نمیزارن تا پا بگیرین و اتک آخر بدین .
خوشبختانه SF از معدود هیروهای دوتا هست که میتونه جلوی لاین دو هیرویی وایسه و خوب بازی کنه ولی اگه دیدین جلوتون هیرو های مچ وایسادن یا لاینتون رو عوض کنید یا از shadowraze ‘C’ استفاده کنید و با دقت زیاد بازی کنید .
در بازی روبروی دو هیرو باید دقت داشته باشین تا شروع کننده درگیری رو بشناسین (مثلا در مثال بالا Crystal Maiden در ابتدا با Frostbite درگیری رو شروع میکنه و بعد پشت سرش Admiral با Torrent روتون لول میزنه پس در اینجا شروع کننده Crystal Maiden هستش) بعد از شناختن شروع کننده باید شما فاصله ای بیشتر از رنج لول هایی که شروع کننده میتونه واسه شروع درگیری روتون بزنه با اون داشته باشید چون اگه دستش به شما برسه با زیبایی میمیرین . واقعا SF میزان HP لازم برای وایسادن جلوی دو هیرو مچ رو نداره
قسمت سوم : ادامه بازی
آیتم بندی موقعیتی برای Sf بسیار حیاتی هستش و در بازی خیلی تاثیر گذار هستش

اوایل بازی :
clip_image004[2]clip_image005[1]clip_image006[1]clip_image007[1]
با
clip_image008[2]clip_image008[3] یا clip_image009[2]clip_image009[3]
همه چیز اینجا واضح و گویاس ولی یه توضیح مختصر میدم
• آیتم Bottle برای مواقع ضروری برای مقداری مانا و Hp خوبه و همینطور گرفتن پاور آپ ها و rune ها
• آیتم Boots of Speed هم نیاز به توضیح نداره برای رفلکس بیشتر
• چون SF زیاد باید در gank ها حضور داشته باشه Magic Wand میتونه مقداری مانا و HP به هیرو بده و برای shadowraze خیلی به درد میخوره . این آیتم برای SF ضروری هستش
• همیشه یه teleport باید همراهتون باشه تا در مواردی نظیر کمک به دوستانتون یا تاورتون و فارم لاین خالی و فرار در مواقع بحرانی استفاده بشه
• شخصا بستن Wraith Band رو پیشنهاد میکنم چون بهتون دمیج بیشتری برای اتک آخر دادن در ابتدای بازی میده و هیرو AGL بیشتری میگیره ولی بعضها محتاتانه بازی میکنن و Bracer رو انتخاب میکنن شما باید با توجه به بازیتون و هیرو های مقابلتون از این دو انتخاب کنید
آیتم های اواسط بازی :
clip_image012[4]clip_image014[2]clip_image015[1]
یا
clip_image010[1]clip_image011[3]clip_image012[5]
بعلاوه آیتم هایی که باید از قبل داشته باشید
clip_image006[2]clip_image004[3]
با
clip_image008[4] یا clip_image009[4]
Boots of Travel, Black King Bar و Kelen’s Dagger آیتم هایی هستند که معمولا روی SF در اواسط بازی دیدید . از طرف دیگر Power Treads + Black King Bar و Manta Styleروش جدیدی از آیتم بندی است که بیشتر در بازی های clan war که ساپورت تیمی بهتری نسبت به بازی های عمومی وجود داره دیده میشه و SF رو بیشتر به یک هیرو AOE نزدیک میکنه تا carry .
Boots of Travel مقدار زیادی MS به هیرو میده و میتونید بیشتر و راحت تر فارم کنید و Black King Bar میتونه برای زمانی شما رو ضد لول کنه و Kelen’s Dagger میتونه واسه فرار و یا استفاده درست از ۶ (یعنی دقیقا با بلینک برید وسط درگیری تیمی) موثر خواهد بود . این ترکیب آیتم معمول ترین ترکیب برای SF هستش
شاید دلیل اینکه میبینید Power Treads بجای Boots of Travel در بازی های clan war انتخاب شده این باشه که هیرو در این بازی ها همواره در حال حرکت بین لاین های مختلف هست . ولی به هر حال معمولا واسه SF بستن آیتم Boots of Travel در یک بازی استاندارد clan war بیشتر از ۱۲-۱۵ دقیقه طول نمیکشه و این آیتم واقعا آیتم مفیدی هستش . تفاوت واقعی بین بازی های clan war و عمومی برای SF در این هستش که SF در بازی های clan war زمان بیشتری رو صرف گنک و شرکت در درگیری های ۲v2, 3v3 میکنه و مابقی رو به farm میپردازه . Power Tread ارزان و کارا و میتونه با تغیر بین AGL و INT و STG مقداری مانا و اتک دمیج و یا HP براتون تامین کنه . Black King Bar یه آیتم انتخابی نیست این آیتم برای SF ضروری هستش این آیتم شمارو یک هیرو AOE میکنه ولی بیشتر از اون به شما نقش carry میبخشه
یک طریقه بستن دیگر :
clip_image010[2]clip_image012[6]clip_image011[4]
برخی اوقات که بازی باب میل شما پیش نمیره بهتره اول BKB ببندین ولی اگه بازی به نفع شما جلو میرفت بهتره اولویت بستن BKB و dagger رو عوض کنین و اول dagger ببنید چون در این بازی های (که به نفع ما جلو میره) آیتم dagger قبل از دقیقه ۳۰ خیلی به کار میاد ولی بعد از اون مثل قبل کاربرد نداره
دو روش بعدی معمولا در ریپلی های حرفه ای دیده میشه :
clip_image010[3]clip_image012[7]clip_image015[2]
یا
clip_image010[4]clip_image015[3]clip_image012[8]
این نوع روش بسیار بی خطر و ایمن هست . شما مقدار زیادی DPS میگیرین و به واسطه BKB هیچ چیز جلوی ۶ شما رو نمیگیره و علاوه بر اون میتونید به راحتی اتک بدید با دمیج بالای که دارید . تنها مشکلی که دارید وابسته به stuner های تیمتون هستید تا دشمنان رو stun کنه و شما با آرامش برید و BKB کنید و ۶ کنید .این نوع آیتم بندی بیشتر بازیکنان که در بازی های حرفه ای و جدی میبندند
clip_image012[9]clip_image011[5]clip_image014[3]
وقتی بازی باب میل شما پیش نمیره (زیاد کیل میشید) سپس شما این روش رو میندید تا بتونید کارتون رو در درگیری های تیمی به درستی انجام بدید . اگه تیم شما جلوئه سعی کنید Boots of Travel و BKB رو تا دقیقه ۲۲ ببندید ولی اگر نیست سعی کنید تا دقیقه ۲۰ حداقل BKB رو بسته باشید و اگر میبینید نمیتونید فارم کنید و Boots of Travel رو تا دقیقه ۱۸ ببندید به جای اون Power Tread رو ببندین چون ارزانتره و به شما مقداری stat و AS میده که در فارم برای بستن BKB کمکتون میکنه
clip_image011[6]clip_image012[10]clip_image010[5]
این آیتم بندی رو زیاد پیشنهاد نمیکنم چون ۲۱۵۰ تا گلد فقط به خاطر یک بلینک به باد میره البته شاید ارزش داشته باشه ولی شما باید این سوال رو از خودتون بکنید ” چرا باید بعد از Boots of Travel آیتم dagger رو بگیرم؟”
استدلالش سادت وقتی شما Boots of Travel رو میندین قابلیت شما واسه farm چندین برابر میشه و باید سریع برای بستن Dagger فارم کنید تا شروع به گنک کنید و نقشتون رو در تیم ایفا کنید . یک بازیکن با تجربه SF به راحتی ۵ دقیقه بعد از بستن Boots of Travel باید dagger خودش رو بسته باشه .
اگر اول Kelen’s Dagger رو بگیرید شما باید ریسک کنید و همان مقدار زمان لازم برای بستن Boots of Travel رو به فارم بپردازین اگر رو گنک فکر نکنید پس زودتر بستن Dagger سودی نداره . ثانیا Dagger برای دنبال کردن و گنک شخصی به درد میخوره و در استفاده اسکیل های AOE و درگیری تیمی هیچ سودی نداره .
اگر شما نقشه ای برای بستن این روش آیتم بندی ندارین باید دو مورد رو در نظر بگیرین
۱- شما رفلکس کافی برای بیشترین استفاده از Dagger رو دارین
۲- واقعا در تیم و درگیری های تیمی مشارکت دارین
clip_image013[2] VS clip_image011[7]
Lothar’s Edge آیتمی هستش که استفاده از اون رو به کاهش هست و در بازی های عمومی کم و بیش هست ولی در بازی های Clan War زیاد به چشم نمیخوره
۱- Kelen’s Dagger به شما ابتکار میده . اگه شما Lothar’s Edge داشته باشید و بخواهید در یک درگیری تیمی ۵ خوبی بزنید اول Windwalk میکنید و میرید که ۶ کنید اگر دشمنان Dust و Gem و Sentry Ward داشته باشن شما به شدت آسیب پذیرین حتی اگه BKB داشته باشین . ولی با Kelen’s Dagger شما عقب وایمیسین و منتظر میشین تا یه موقعیت خوب (همه هیرو های جمع باشن) پیش بیاد و سریع BKB بعد Blink و سریع ۶ (اگه هیروی AOE Stun مثل Tidehunter’s Ravage داشتید حتما با اون هماهنگ باشید)
۲- به احتمال زیاد اگر بازیکن رفلکس کافی رو داشته باشه Kelen’s Dagger برای فرار میتونه مفیدتر از Lothar’s Edge باشه (فرض کنید حریفتون انقدر حالیش هست که جلوی شما Dust بگیره ) شما شاید بگین “dagger تا ۳ ثانیه بعد اتک خوردن کار نمیکنه” درسته اما Windwalk چه سودی داره وقتی حریف به راحتی شما رو میبینه و هرجا که میرین میاد؟
۳- Kelen’s Dagger نسبت به Lothar’s Edge ازران تر هستش و ترکیب Kelen’s Dagger با Boots of Travel بهتر در میاد تا Lothar’s Edge (مخصوصا واسه فرار) و با ترکیب Kelen’s Dagger با BKB شما میتونید در درگیری های تیمی نقش بهتری داشته باشید تا با ترکیب BKB و Lothar’s Edge (برای فرار هم همینطور)
نکته : در بازی های عمومی معمولا بازیکنان به قدری حرفه ای نیستن که dust بگیرن و شما با بستن Lothar’s Edge مقداری DPS میشین که در فارم به دردتون میخوره
برای راحت بودن شما مزایا و معایب هر دو آیتم رو ذکر میکنم :
clip_image013[3]
Lothar’s Edge
مزایا :
- زمان انتظار کمی داره . این به این معنی نیست که CD پایین تری داره . ۱۸sec CD داره ولی چون ۹ ثانیه invis میشید در واقع فقط ۹ ثانیه منتظر میشید تا دوباره استفاده کنید
– اتک دمیج میده
– مقداری هم AS میده
معایب :
- گرونه (۳۶۱۰G)
– با truesight (آیتم ها یا اسکیل هایی که invis میبینن) ازبین میره
– با برخی اسکیل های AOE و اسکیل هایی مثل hook و … هنوز آسیپ بذیر هستید
clip_image011[8]
Kelen’s Dagger
مزایا :
- ارزونتره (۲۱۵۰G)
– با truesight نیمتونن آسیبی بهتون بزنن
– در موارد بیشتری استفاده میشه
معایب :
- برای استفاده در موقعیت های مختلف به رفلکس بیشتری نیاز داره
– برای استفاده به ۳ ثانیه زمان بعد از آخرین اتک که خوردین نیاز داره
– Stat یا چیز خاص دیگه ای جز بلینک بهتون نمیده
پس اگه تصمیم گرفتین که Lothar’s Edge ببندبد این دو روش آیتم بندی وجود داره :
clip_image013[4]clip_image012[11]clip_image010[6]
یا
clip_image013[5]clip_image014[4]clip_image012[12]
بستن Lothar’s Edge دو تا سود واستون داره :
۱- ترکیبش با BKB باعث میشه تا بتونید ۶ خوبی بزنید
۲- باعث میشه تا هیرو جنگنده تری بشین (دمیج و AS که DPS تون میکنه)
و اینها دلایلی هستش که Lothar’s Edge در بازی های عمومی محبوبیت بیشتری داره
با توجه به اینکه بازی ها مختلف اند و هرکس به روش و مقدار خاصی میتونه فارم کنه میانگین زمان بستن Lothar’s Edge و BKB و Boots of Travel بین ۲۳ تا ۳۰ دقیقه از بازی هستش و برخی شاید کمتر از این زمان صرف کنند
با یک حساب کلی اگه شما در یک بازی نرمال که زیاد گنک ندارید و زیاد هم کیل نشدید باید این سه آیتم رو زیر ۳۰ دقیقه ببندید . اگه شما فارم کافی برای بستن این آیتم هارو تا دقیقه ۳۰ نکرده باشین و نبسته باشین باید بگم که شما در درگیری های تیمی نمیتونین نقش خوبی داشته باشین چون در بیشتر بازیها درگیری های تیمی بعد از دقیقه ۳۰ پشت سر هم تکرار میشن پس برای اینکه بتونید این ایتم هارو ببندید روی اتک آخر دادن کار کنید و یاد بگیرید چطور در حین فارم به گنک هم بپردازید
پس سعی کنید قبل از دقیقه ۳۰ میزان ۱۵۰ تا اتک آخر داده باشید و در ۳۰ دقیقه هم ۱۸۰۰ تا با هر ثانیه به دست میارین . بعضی بازیکنان SF حتی خیلی بیشتر از این فارم میکنن . ولی زیاد هم به فارم نپردازید تا از بازی عقب بمونید
نقش SF در درگیری های تیمی :
نقش های زیادی میشه واسه SF نوشت ولی کلی هارو بازگو میکنم . SF عقبتر از یاراش وایمیسه و صبر میکنه تا یاراش درگیری رو شروع کنن (مثلا Earthshaker و Tidehunter) . SF نیتونه درگیری رو شروع کنه ولی هیرویی هستش که AOE دمیج بالای داره و بعد وقتی ۶ کنه میتونه صحنه نبرد رو جارو کنه گویی مثل الماس می درخشه .
باید قبل از بازی چک کنید تا ۶ هیرو های مقابلتون هرچند BKB بزنید و Avatar شید روتون کار نکنه نمونه ۶ های که میتونه حتی در BKB جلوی ۶ تون رو بگیره ۶ Beastmaster و Doom Bringer هستش . در این صورت باید صبر کنید تا اونها ۶ کنند یا stun باشند که بتونید ۶ بزنید .
۱- به سمت درگیری برید و توجه داشته باشید که بیشترین فاصله بلینک تون رو از درگیری داشته باشید یعنی اگه بلینک ۱۲۰۰ تا رنج داره در فاصله ۱۱۵۰ تایی از درگیری باشید . این فاصله تقریبا برابر دو سوم (۳/۲) طول صفحه نمایش کامپیوترتون میشه
clip_image050
در تصویر میبینید چطور بازیکن SF آواتار میکنه
۲- اول BKB رو فعال کنید (آواتار) . با این کار قبل از blink ضد اسکیل میشد تا Stun و .. نشید
۳- بلینک کنید و به سرعت ‘R’ بزنید تا Requiem of Souls فعال بشه
clip_image051
clip_image052
در تصویر میبینید SF بلیک میکنه و سریع ۶ میکنه و یارش Dark Seer سریع دشمنان رو به سمت SF با اسکیل Vacuum جمع میکنه
۴- از Shadowraze برای باقی مانده ها استفاده کنید . اگه یونیت مونده بود با اتک این کارو کنید
clip_image053
و میبینید که Triple kill به زیبایی گرفته میشه همون طور که دیدید SF در اینجا HP بالایی نداشت پس نتیجه میگیریم که اگه آیتم درست حرکت درست و به موقع و ساپورت درست یارتون در بازی انجام بشه HP زیاد مهم نیست.
اگه شما تصمیم بگیرین Kelen’s Dagger و نبندین و به جاش از Lothar’s Edge استفاده کنید شما باید صبر کنید تا اونها اسکیل های Disable شون رو بزنند و بعد برید و ۶ کنید . اگرچه میتونید Kelen’s Dagger یا Lothar’s Edgeرو بیخیال بشید و Manta Style برید که این ترکیب نیازمند بازی تیمی بالای هستش و بیشتر در بازی های Clan War جایی که بازی های تیمی واقعی انجام میشه این ترکیب دیده میشه .
بقیه آیتم بندی (آیتم بندی آواخر) :
چون بازی با بازی تفاوت داره من آیتم بندی مخصوص و ویژه و یا آیتم های رد شده خاصی پیشنهاد نمیدم . ولی در بازی بازیکنان حرفه ای دیدم از Vanguard و Dagon برای SF استفاده میکنن . یادتون نره باید خلاق بود . اما من جدا بهتون ترکیب Boots of Travel + Dagger + BKB و پیشنهاد میکنم چون ۹۵% به کارتون میاد
clip_image015[4]
آیتم خوبیه بهتون DPS و ۲ تا mirror میده . در بیشتر موارد اولین آیتم DPS هست که بسته میشه . بهتون مقداری Stat و MS میده (که با Boots of Travel یا Power Treadسرعت بالای میگیرین)و قابلیت Use ش این شانس رو به شما میده تا لول هایی که تک هدفه (target) رو به mirror هاتون بزنن . تکثیر هاتون دمیج بالایی دارن و با بستن چند آیتم DPS دیگه بیشتر هم میشه تنها عیبی که داره اینه که تکثیر ها +۶۰ damage اسکیل Necromastery رو نمیگیرن
clip_image054 و clip_image017[1]
ترکیب خوبیه وقتی که در برابر هیرو های لول زن آسیب پذیر بازی میکنید یا بازی تیمیتون بر پایه آرمور منفی قرار گرفته (برای مثال Nevermore + Slarder + Lanaya) . فقط قبلش آیتم BKB رو داشته باشین تا نتونن با اسکیل های دمیج سنگین بندازنتون
clip_image055 سپس clip_image018[1]
Lifesteal چیزی هستش که هر هیرو DPS-carry بهش احتیاج داره اما این آیتم رو سعی کنید بعد از آیتم های DPS تون برید مثلا Butterfly
clip_image056
این آیتم Stat خوبی داره و ms/agi/dmg خوبی هم میده و با قابلیت منحصر به فردش آیتم خوبی واسه SF میتونه باشه و یک آیتم اختیاریه
clip_image016[1]
ALG و دمیج برای DPS شدن کافیه
clip_image057
Purge این آیتم برای ۶ و اسکیل های بعضی هیرو ها مثل Broodmother و Warlock و sven و Ursa و … خیلی مفید خواهد بود ولی در نظر داشته باشید این آیتم رو قبل از BKB و Dagger ببندید چون تا بعد بستن اونها کاراییش کمتر میشه
clip_image019[1]
بهترین ترکیب برای ترکیب با Lifesteal یا Mjollnirهستش ولی خیلی گرونه و DPS زیادی بهتون نمیده ولی Stat بالایی بهتون میده
clip_image058 سپس clip_image059
برای فارم کردن عالیه ولی چون شما Shadowraze دارین این آیتم ارزش قیمتش رو نداره . با Eye of Skadi خوب ترکیب میشه
clip_image060clip_image030[1]clip_image029[1]clip_image061
این آیتم ها بهتون مقدار زیادی دمیج میده برای DPS . آیتم Divine Rapier به خوبی با Satanic ترکیب میشه
clip_image062clip_image063
برای مقابل هیرو های DPS و Basher عالیه برای مثال Troll و faceless و … کاربرد عالیش وقتی هست که void اسکیل ۶ کرده و یارتون رو داره اتک کاری میکنه . متاسفانه نمیشه همزمان Ethereal و BKB کرد . (وقتی دیدین که Void روتون Timewalk کرد سریع Ethereal یا BKB کنین)
clip_image064
قابلیت Disable و Stat بیشتر برای یک fast-farmer شبیه SF بدک نیست اما باید ببینید یم Disable کوتاه به تیمتون کمک میکنه یا نه ولی ترکیب Guinsoo با Kelen’s Dagger و Stygian Desolator برای انداختن هیرو هایی که زود فرار میکنند مثل Anti-mage و Puck و … بسار مناسب است
clip_image065clip_image066clip_image067clip_image068
آیتم هایی که در موقعیت های مختلف کارایی خاص خودشون رو دارن
* * *
چیزی که راجع به SF باید بگم اینه که یک هیرو fast pusher و fast farmer فوق العاده هستش . آیتم هایی که برای این هیرو خیلی موثر هست آیتم هایی که اون رو DPS میکنن موثر نیستن . اما آیتم هایی مثل BKB و Dagger که قابلیتی میدن که شما دمیج AOE سنکینی رو در زمان کمی اعمال کنید خوبن .برتری SF بر دیگر هیرو های DPS carry اینه که یک هیرو AOE سنگین در اواسط بازی هستش و خیلی بیشتر از هیرو های دیگه میتونه فارم کنه. Nevermore یک هیرو AoE carry خوبه و اصلا نباید اون رو یک DPS carry شبیه Phantom Assassin در نظر گرفت .
دوستان :
clip_image069clip_image070clip_image071clip_image036[1]clip_image072
هیرو هایی که با اسکیل های AOE سنگین میتونن به SF کمک کنن . در این بین Magnus با اسکیل های ۲ و ۳ و ۶ میتونه خیلی کمک کنه
clip_image073clip_image074clip_image075clip_image076clip_image049[1]
هروهایی که میتونن با قابلیت هاشون به ۱ و ۶ شما کمک کنن . Bloodlust هیرو Ogre به خودتون کمک میکنه و Vacuum هیرو Dark Seer برای ۶ کردن و دمیج سنگین کمک میکنه و Repel هیرو Omniknight بهتون BKB مجانی میده و Guardian Angel هم خیلی بهتون کمک میکنه
clip_image077clip_image078clip_image079clip_image080clip_image081
یک تیم با قابلیت آمور منفی که فقط جای SF با Stygian Desolator و Assault Cuirass بینشون خالیه
دشمنان :
clip_image037[1]clip_image036[2]clip_image077[1]clip_image082clip_image083
هیرو هایی که اسکیل هایی دارن که میتونه روی BKB شما کار کنه . وقتی در درگیری های تیمی این هیرو هارو دیدید خیلی دقت کنید . برای مثال ۶ هیرو Treant Protector شما برای اینکه ۶ کنید باید ابتدا سعی کنید تا Treant Protector اسکیل ۶ شو اعمال کنه بعد BKB کنید و بعد ۶ کنید (Manta Style هم میتونه موثر باشه)
clip_image043[1]clip_image084clip_image085clip_image086clip_image087
این دسته از هیرو ها میتونن راحت لاینی رو که شما push کردین رو برگردونن . Tinker اساسا میتونه اذیتتون کنه و با Rearm کردن میتونه همزمان ۳ لاین رو push بده و با س*ک*۳ کردن شما اذیتتون کنه . اگه Tinker تو بازی بود سعی کنید به محض اینکه BKB بستین فقط بخوابین روی Tinker تا پا نگیره
clip_image047[1]clip_image044[1]
هیرو های دمیج سنگیم میتونن در ابتدای بازی شرایط رو برای SF سخت کنن

 

روش بازی :
بیشتر لاین وسط رو برای بازی انتخاب کنید . SF به اتک آخر دادن و deny کردن تمامی کریپ های خودی و دشمن بدون مزاحم نیاز داره بین لول ۱ تا ۳ سعی کنید تمام اتک آخر های خودی و دشمن رو شما بدید تا Bottle بگیرید اگر دیدید به کیل های بیشتری احتیاج دارید میتونید از کریپ های مپ نیز استفاده کنید ولی قبل از آن در نظر بگیرید تا ۱۰ تا روح در اسکیل ۲ داشته باشید .

اوایل بازی :
فقط اتک آخر و deny کنید برای این کار دمیج شما کافی نیست پس حتما اسکیل ۳ بگیرید تا دمیج کافی رو به دست بیارین تا قبل از اینکه اسکیل ۱ تون آپ ۳ نشده استفاده نکنید (در برخی شرایط ضروری اگر ۲ بود میتونید استفاده کنید) و وقتی دیدید HP یونیت ها داره به قرمز میرسه(اکثریت یونیت ها رو در نظر بگیرید (۳ یونیت به بالا) اگه یک یونیت قرمز شد میتونید اتک آخر بدید) از اسکیل ۱ استفاده کنید .
برای گرفتن Rune ها بشدت تلاش کنید وقتی که Bottle دارید هم برای دوباره پرکردن Bottle و هم برای داشتن برخی rune ها که میتونن در گنک کمکتون کنن . برای زیر نظر داشتن rune ها یا جایی بایستید یا از fly یا ward استفاده کنید تا rune ها و river رو زیر نظر داشته باشید برای گرفتن rune ها میتونید از زمانبندی زیر استفاده کنید
۱٫۴۰ و ۳٫۴۰و ۵٫۴۰و … همینطور تناوبی ادامه داره اگر برای گرفتن Rune آیتم bottle شما پر بود سعی کنید اون رو با اسکیل ۱ کردن خالی کنید و بعد rune رو بگیرید حال به تفسیر rune ها میپردازیم
Illusion : این نوع برای فرستادن تکثیرتون به جای خودتون جلوی خودتون کاربرد داره تا میتونید در جنگن پنهانش کنید و یک مرتبه وارد بازی کنید تا هیرو مقابل واقعا فکر کنه شماید و اسکیل هاشو روی تکثیر خالی کنه که بعد شما وارد بشین
Invisibility : با این میتونید گنک خوبی داشته باشید و برای اینکار پشت هیرو دشمن قرار بگیرید و با اتک و ۳ تا shadowraze دقیق اون رو گنک کنید
Haste : استفاده این نوع شبیه قبلی هستش ولی به ریسک و رفلکس بیشتری نیاز داره
Double Damage : با اینکه برخی برای کنگ استفاده میکنن و ریسک کیل شدن خودتون خیلی بالاست و من زیاد واسه گنک پیشنهاد نمیدم ولی واسه اتک آخر دادن بسیار مناسب و عالیه
Regeneration : برای حالت هایی که HP و mana کمی دارین خوبه ولی اگر در Bottle دارید و میخواید مصرفش کنید و HP و mana بالایی دارید حداقل قبل از اینکار ماناتون رو با ۱ کردن تموم کنید بعد استفاده کنید

اواسط بازی :
اسکیل ۱ و ۲ تون رو باید کامل کرده باشین . در این صورت اسکیل ۱ شما خیلی کاربردی میشه و هم چنین دمیج اتک خوبی برای اواسط بازی دارین به شرطی که در اوایل بازی خوب اتک آخر و deny کرده باشین . این دوره از بازی برای SF خیلی حیاتیه و باید در درگیری های تیمی حضور داشته باشین و در همون حال از فارم غافل نشین تا بتونین در اواخر بازی حرفی برای گفتن داشته باشید در غیر این صورت یک بازنده اید برای گنک در این سطح از بازی باید dagger یا lothar’s edge تون رو بسته باشید همچینین ترکیب یکی از این دو آیتم با BKB برای ۶ کردن ضروری هست . اگر موقعیت گنک ندارید و یونیت هاتون رو push دادین نباید AFK بشین به سمت یونیت های مپ برید ولی نزدیک تیمتون باشید تا برای درگیری تیمی حضور داشته باشید . تا اواخر بازی به فارم ادامه بدید .

اواخر بازی :
شما باید حداقل ۵ تا کیل داشته باشید در این سطح باید به تموم کردن بازی بپردازید دمیج دهیتون باید بالای ۱۵۰ باشه توجه داشته باشید که خسارت ناشی از اسکیل ۱ تون در اواخر بازی کم مشیه و کارایی شو کمی تا قسمتی از دست میده
طریقه Observer Ward گذاشتن برای هیرو SF در شرایط و جاهای مختلف
برای بازیکن تیم Sentinel (در تیم Sentinel هستید)
دید خوبی از لاین وسط Scourge و از river (رود) و اونطرف river بهتون میده تا از گنکر های که از وسط درختان و از بالا به وسط میان جلوگیری بشه
دید خوبی از لاین وسط Scourge و river و اونطرف river میده تا ازگنکر هایی که از پاببن میاد جلوگیری بشه
برای بازیکن تیم Scourge (در تیم Scourge هستید)
دید زیاد میده که شامل پاور آپ ها (rune) و ناحیه زیادی از river و بین تاور اول Scourge و Sentinel هستش
مثل حالت قبل هستش ولی علاوه بر آن در اواخر بازی که هیرو ها به Ancient Creep های (کریپ مپ) این ناحیه حمله میکنن میتونید تحت نظر داشته باشید و از تنها بودنشون نهایت استفاده رو ببرید
این مورد مخصوص زیر نظر داشتن هیرو هایی مثل Mirana یا Pudge و .. هست که با این حالت در دو طرف river رو تحت نظر دارید تا هم از گنک شدنتون جلوگیری کنید هم اگه شد گنک کنید
این حالت وقتی solo و mid هستین برای تحت نظر داشتن پاور آپ و بالای river بد نیست!

MAHZYAR بازدید : 1 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

Scorpion-King

توضیحات در ادامه مطلب….

 

 سلام به همه فورس گیمی ها.

این یکی از باگ های قدیمی هست. شاید خیلی ها بدونند ولی بازم کسانی نمی دونند

شما باید هیروی sand رو وردارید آیتم linken رو ببندید . بعد باید  آیتم رو بگذارید زمین و از آن فاصله بگیرید بهد از آن کلیک راست کنید روی آیتم ( چنان که میخواهید آیتم رو وردارید) و دکمه shift رو قبل از راست کلیک کردن پایین نگه دارید بعد از اون که رفت آیتم رو وردارد یک بار روی خود خود چپ کلیک کنید و بعد اسکیل اول خودتون رو بزنید .

میبینید که یه power up  در میاد . :D

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 9
  • بازدید کلی : 307